9.2 Tájékoztatási kötelezettségeink
A webáruház általános szerződési feltételeiben az alábbi fontos információkat mindenképpen fel kell tüntetned:
- Kereskedő cég neve, székhelye, címe
- A cég elérhetőségei (telefon, fax, e-mail …)
- A nyilvántartásba vételi szám (termék függő)
- A speciális engedélyek számai (termék függő)
- Amennyiben ÁFA alanyok vagyunk akkor az adószámot
- A szabályozott szakmák esetében a szakmai kamara
elnevezése, a szakképzettségünk igazolását, a szakmai szabályokat és a panaszbejelentés módjait.
Mit tartalmazzon az ÁSZF?
- Szerződés tárgyát, ellenszolgáltatás és fizetési módok
- Szállítás költségei és az elállás joga
- Szerződés időtartama
- Elállás jogának gyakorlásának feltételei
- Ügyfélszolgálat helye, címe
- Szavatosság és jótállás
- Szerződés megszüntetésének lehetőségei
9.3 A 8 napos elállási jog
A legtöbb e-kereskedő a 8 napos elállás joga miatt aggódik. Megjelenik a szemük előtt, ahogy naponta 10-20 csomag érkezik vissza és csökkenti a profitot. Ha napi 10- en élnek ezzel a joggal 50 megrendelésből, akkor nagy baj van az értékesítési folyamatban. Viszont, ha 1000 napi megrendelésből számoljuk a 10 visszaküldött megrendelést akkor nem is olyan rossz az arány.
116
Miért állnak el a megrendeléstől a vevők?
- Nagyobb összeget kell fizetni
- Törött vagy sérült a termék és a csomagolása
- Nem azt a terméket kapta amit megrendelt
- Nem áll rendelkezésre annyi pénz, hogy átvegye a vevő